Într-o lume a consumatorismului,
când totul ți se oferă sub forma bună de pus la microundă, nu văd de ce spiritualitatea nu ar fi un produs de marketing.
Dacă analizăm istoria nici măcar nu e o idee nouă, mereu s-a găsit cineva care
să-ți ofere fericirea într-un viitor post-mortem, contra unei sume de bani ce a
depins de rapacitatea furnizorului de pace eternă și naivitatea doritorului de
iluminare instantă.
Pornind de la zeii doritori de ofrande proaspete (că doar
nu aveau să-și rupă dinții în taurul contemporan cu Jupiter), parcurgând
tumultoasa istorie a creștinătății cu acele indulgențe ce reprezentau biletul
de intrare în rai și-l transformau pe Sfântul Petru în naș de tren, ajungem în zilele noastre când, din televizoarele din
ce în ce mai plate, ne explică din ce în ce mai mulți atotcunoscători ai vieții
de dincolo ce va să zică spiritualitatea lor, care e oricum mai bună, mai
adevărată și mai de la sursa primordială decât a celui care are emisiune pe un
canal concurent.
Iar tu, în graba zilei de azi, scuză bună pentru tot ce nu
vrei să faci din lene ancenstală, înghiți dumicatul pe nemestecate. Și-n altă
zi, când discuția ți-o permite, verși din tine frazele învățate la televizor și,
în naivitatea ta, te vezi deja cu aura lucindă spre admirația lui nașa Reta.
Iar cărțile stau mormane pe tejghele așteptând să fie
citite. Dar poate le citește altul și tu vei găsi un rezumat pe google, dacă se
poate și o trimitere spre you tube, să asculți doar, ar fi perfect.
Ci
cercetaţi toate lucrurile, şi păstraţi ce este bun. (1 Tesaloniceni
5:21.)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu